Ako premýšľa CEO Dedoles

Dlho sme pri debatovaní o skvelých technologických firmách hovorili o tých, ktoré vyšli zo Sillicon Valley.

Ak aj prišla reč na Slovensko, obmedzili sme sa v podstate len na Eset.

Dnes je všetko inak.

Toto sú top 3 skvelé firmy zo Slovenska, ktoré poskytujú služby na svetovej úrovni (a majú šancu stať sa svetovými.

🧦 Dedoles

​CEO Dedolesu Jaro Chrapko poskytol rozhovor, v ktorom detailne opisuje ich stratégiu a pohľad na budúcnosť.

Ja si z rozhovoru odnášam nasledovné:

  • Televízna reklama je stále in. Má vysoké vstupné náklady, no najmenšie ceny za zasiahnutie jedného človeka. Ideálne na top of the funnel reklamu.
  • Kancelárie sa vrátia do hry. Chrapko verí, že ľudia budú chcieť robiť po skončení pandémie aj tak väčšinou v kancelárii, preto investuje do veľkých kancelárskych priestorov
  • Do 2-3 rokov očakáva otrasenie trhom. Prežijú podľa neho len Fusakle, Dedoles a možno niekto ďalší
  • Aj Vaša mama chce nakupovať. „Veľa ľudí nakupuje iba offline. Robia to tak radi, a to ani korona nezmení. Títo ľudia sa vrátia naspäť do nákupných centier a budú nakupovať spontánne vo fyzickom svete.“ Dedoles preto plánuje investovať aj do kamenných predajní. Ideál vidí v synergii online aj offline predaja.
  • Ako začínal: Kúpil zopár tričiek a predával, neskôr hľadal dizajnérov cez 99designs.com – dnes je práve na toto skvelá doba, na Fiverr nájdete skvelých dizajnérov aj iných profesionálov za veľmi dobré ceny (z celého sveta).

Dlhší citát o reklame:

„Online ako typ média rýchlo rastie, ale televízia je ešte stále najefektívnejšia. Je pravda, že mladí ľudia ju sledujú menej ako starší s rodinami, ale preto využívame aj reklamu v online, rozhlase alebo médiách vonkajšej reklamy. Nikdy to nie je len o jednom médiu.

A keď hovoríme o médiách, treba ešte povedať, že sú len jednou časťou efektívnej reklamy. Druhou je kreativita. Pokiaľ reklama nie je zaujímavá a zapamätateľná, ľudia ju odignorujú alebo na značku zabudnú.“

Ak ste z výkonnostného cesta tak ako ja, najmä posledná časť citátu je určená priamo pre nás

☠️ Pex

​Slovák založil pred siedmimi rokmi firmu, ktorá pomáha tvorcom obsahu chrániť sa pred jeho zneužívaním.

Viac info v rozhovore so zakladateľom Rasťom Turekom.

📞 CloudTalk

​V nadácii ACN, kde teraz trávim väčšinu pracovného času, dostávame veľa telefonátov. Doteraz sme nemali systém na to, ako tieto telefonáty zaznamenávať a ako si šikovne o volajúcich zapisovať dôležité údaje.

Vsetky klasické riešenie sú extrémne zastaralé a extrémne drahé.

Práve toto využil CloudTalk a obracia celé odvetvie callcentier na hlavu.

Viac v rozhovore so spoluzakladateľom Martinom Malychom.

Bonus 📧

​Takýto citylight som odfotil pred pár dňami v Prahe. Outdoorová reklama na newsletter – a že e-mail marketing je mŕtvy 🙂

Citylight reklama Prazskej botanickej zahrady - s vyzvou na prihlasenie do newslettra.

Ak sa Vám tento prehľad zaujímavých firiem páčil, prepošlite ho svojim priateľom. Potešia sa oni aj ja. 🙂

​Zas nabudúce,

​Dominik