Článok štedrý ako Mikuláš

Dúfam, že Mikuláš bol štedrý 😉 Tento text bude tiež.

December je pre väčšinu firiem najlepší mesiac v roku. Vlastne nielen firiem. Také Kolégium A. Neuwirtha vyzbiera na daroch od sponzorov v decembri 20-30% celoročnej zbierky.

V decembri skrátka všetci radi míňame peniaze 🙂

Tu je zopár tipov na efektívne predajné e-maily v predvianočnom období:

1. Ak sa dá, segmentujte. Ak máte e-shop, vyfiltrujte si ľudí, ktorí u vás nedávno nakúpili. Väčšinou je lepšie robiť to presne naopak a cieliť na tých, čo u vás nakupujú. Teraz však cielime na predvianoćný trh – čiže na darčeky. Ak už niekto darčeky má, hotovo. Nakúpil a už má dosť. Zacieľme teda na tých, ktorí sú už trochu v strese, lebo je 6. december a ešte nemajú pre svoju rodinu a kamošov nakúpené.

2. Vyberte vhodné produkty. Nie každý produkt sa hodí ako darček. Vyberte tie, ktoré váš zákazník najradšej kúpi ako darček pre niekoho iného.

3. Darček nie je len produkt. Je to aj balenie, je to aj prístup, príbeh, dodanie tovaru a celá emócia okolo. Prečo si dávame darčeky? Nie pre to, že tie veci nutne potrebujeme. Chceme sa obdarovať, potešiť, alebo (žiaľ) ukojiť svoje zlé svedomie, že sa druhému dostatočne nevenujeme. Tak či onak, zamerajte sa na všetko „ostatné“ čo ponúkate. Zákazník to obzvlášť pred vianocami ocení.

4. Dajte mu dobrý dôvod nakúpiť teraz. Každý z nás vie, že Štedrý deň je predo dvermi. Ale nezaškodí, keď to v predajnom e-maily pripomeniete. Prípadne ponúknite last-minute zľavový kód (pro tip: kód nazvite vianočne – „vianoce“ alebo „darcek“ alebo tak).

Tak to by sme mali!

Nezáleží na tom, či má vaša databáza 150, alebo 150-tisíc ľudí. Vianočný predajný e-mail bude úspešný u každého. Pokiaľ ho napíšete správne.

Držím palce.